Mina tankar

Alltså jag har gryyymt mycket tankar om typ rymden, kristendom osv... Jag påstår inte att jag har rätt för fem öre! Bara mina egna tankar hur jag tänker, men helt ärligt vem har rätt? Aja, det enda jag får höra iskolan är att i stort sätt rubbad så skriver av mig här ist!

Vetenskaps männen säger att det finns andra galaxer, right? Och det längsta vi kommit i rymden är till månens baksida. Så kan någon förklara hur man vet att det finns galaxer? Om man inte ens kommit igenom "svarta hålet" eller inte ens i närheten? Och dom som säger "Man har ju kollat med teleskop?", "Dom säger ju de på dokumentärer?", "Det står ju i böcker?" OSSSVV... Huuur i hela friden kan ett teleskop se sååååååå sjukt jävla långt? Att det finns andra galaxer med planeter på???? Sjukt äckligt jävla långt!!!! Bilder, dokumentärer, böcker och allt... Snälla om jag skriver en text, gör en dokumentär med hjälp av PHOTOSHOP bilder så stämmer det oxå? att jag kan lyfta 2 kor? Absolut, står det i böcker så stämmer de? Eller?...... Och jorden kanske är platt eller hur? det vi ser kan lika gärna vara en illusion?

Och när tar det slut? Rymden alltså. Den kan ju inte bara ta slut, eller kan den de? Robin sa en gång till mig förut, att har du ner en vägg, kommer du till nåt nytt. Det kan ju inte bara ta slut?

En annan tanke... Om jorden inte fanns, ingen rymd.. INGENTING fanns.. hur skulle det va då? Vi säger att svart betyder tomt.. så man kan inte säga att det är svart? Finns ingenting, så kan man inte säga att ingenting finns för då finns det inget som betyder ingenting? Det där är bara mindfuuuck!

Nu blev det super mycket, och jag har såååå mycket mer i mitt huve. Helt ärligt tror jag ingen kan svara på de.  Det i böcker kan lika gärna vara bullshit som sanning men hur ska vi veta de? Helt ärligt... Vi kommer nog aldrig få ett ärligt svar. Om någon har ett svar eller egen tanke så får niii gärna kommentera de :)!

Kommentarer
Malin

Jag känner precis som du. Men man blir galen av att fundera p´å sånna saker. För man vet inte om det egentligen finns något svar!



Blogg: http://lundbergmalin.blogg.se/
2011-12-09 @ 19:32:58
Janina Englund♥

sv; Jättebra skrivet. Jag håller med, jag tänker också så. Man kan ju inte veta om det finns galaxer om man aldrig har varit där och sett det. :)



Blogg: http://janinaenglund.blogg.se/
2011-12-09 @ 20:53:39




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback