Down deep, they cry they bleed

Först vill jag bara säga tack till emma och maja, era kommentarer gjorde mig mer än glad <3<3
----

Har du någonsin kännt dig, annorlunda? Som att du inte är som alla andra? Jag är annorlunda. Och nu, "okej attetion whore?" Skiter jag i vad ni tycker, jag skriver för jag vill. Aldrig tvingat nån att läsa. Det finns ingen förutom mina närmaste som vet varför jag är annorlunda. Jag vill inte att nån ska veta vad det är för fel på mig. Jag vill inte att nån ska se ner på mig, och behandla mig som annorlunda. Jag är en vanlig människa, jag gråter, jag blöder. Jag vet inte varför jag skriver egentligen, jag orkar bara inte sitta med tusentals tankar och inte veta vem jag ska prata med. Jag vet att jag hade några. Men jag vågar inte längre. Jag vill inte att nån ska se ner på mig för att jag är annorlunda. Jag vill att man ska se på mig som vem som helst, jag är vem som helst. Säg inte att ni ser t.ex utvecklingstörda, barn, missbrukare, blattar osv på olika sätt, för det gör ni. " Jag ser inte ner på nån" - Fine, just du kanske inte är nazizt, rasist eller nåt. Men om du ska förklara något för en utveckligstörd och en vuxen frisk människa? Du skulle ALDRIG prata som det vore din mamma. Du skulle förmodligen prata med en ljus och hög röst och fråga om och om igen, ifall människan verkligen förstår. " Ja, men det är ju självklart? En utvecklingsstörd fattar ju inte annars?" Hur FAAAAAAAAAN kan du vet om just den killen/tjejen du pratar med förstår klart eller inte?

ADHD är en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning (tack google för stavningen).. Typ hälften av sveriges befolkning har det? Varför ser vi inte ner på dom också? För att det inte syns på utsidan? För att det enda vi gör är att störa? Är vi inte värda erat fjäsk då? Jag har även ADHD, så varför pratar inte ni så med mig? Jag har oxå nåt fel på min hjärna? Vad gör en med down syndrom till människan att se ner på? Varför inte prata som dom flesta gör mot dom mot någon som har ADHD? När ni ändå ser ner på folk? Gör en komedi om någon som asperger. Svenska folket äcklar mig.

Just därför hatar jag att säga vad de är för fel på mig, eller vad jag lider av. För folk ser ner på en, för jag inte är normal. Och nu känns det som jag skriver i dubbelmoral här, fattar inte själv... Jaja. Fuck sverige iaf.

The end

Kommentarer
Stina

Jag saknar dig Matilda!

Du är bra som du är, glöm inte det <3



Blogg: http://stiiinas.devote.se
2012-02-28 @ 23:22:30
emmaa

älskar dig som du är.

du är perfekt precis som du är, och det är inget fel på dig.

hang in there, du fixar allting. jag vet att du gör det.

älskar dig

/e



Blogg: http://bberglindd.blogg.se/
2012-03-06 @ 16:53:04




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback