Ibland så kan det kännas som om man bara vill ge upp,





Jag är aldrig nöjd, nu tänker ni säkret "bortskämda snorvalp". Det är inte kläder, saker det handlar om. Det handlar om mitt utseende. Och ni kanske ni tänker "fjortis jävel". Men inte så heller. Jag älskar att vara fin, för jag hatar att jag har olika ögonbryn, blir kallad hammarhaj, pga mina ögon. Jag kände mig fin när jag satt framför spegeln och hade mitt långa röda hår, när jag satt där ingen annan såg mig. När det väl kommer till att visa mig bland folk så vet jag att ALLA kommer se hur jag lagt mitt hår, sminkat mig, nånting på mig är fel, jag kanske inte är tillräckligt fin? Men vad är en fin människa? Vissa kanske säger, blont långt hår, blåa ögon och stora tuttar. Andra kanske säger, ditt hjärta, andra kanske något helt annat.

Jag vill inte sminka sönder mig, men jag gör de. För jag hatar mitt utseende. För att jag vill inte att nån ska säga att jag är ful, jag gör allt för att få höra att jag är fin. Typ bästa medicinen en människa kan få. Jag vill bara att folk ska sluta bry sig om hur man ser ut, jag säger inte att jag inte tänker på andras utseenden, det gör jag. För helt ärligt, vem gör inte de? Du har säkert minst miljoner gånger tänk på att tjejen som går förbi, borde färga sina ögonbryn, borde byta hårfärg, borde sminka sig mjukare. Eller den killen borde klippa sig, borde inte klä sig i skarpa färger osv.

Jag HATAR att titta mig i spegeln när jag har kort hår, för jag ser ut som en kille, jag ser ut som en giraff. Hur omoget det än låter så är det så, jag mår bra när jag är fin. Och jag känner min inte fin längre. Får väl bara bita ihop, för alla ser olika ut, right?


Kommentarer
maja palm

jag ska säga dig en grej matilda, du är snygg och jag vet folk som skulle döda sin hund för ditt utseende. Jag vet att du kan ignonera folk om du vill det, ignonera folk som bara får dig att känna dig dålig. Fokusera på dem som tycker om dig för den du är och inte för att du har "kort hår". Va glad för det du har och DEM du har. Du är en stark och fin tjej och vi vet att du kan för du har tagit dig hit <3 de är bara att kämpa på, du har det så mycket bättre en så många. Tänk dig hela tiden att det kan ha varit så mycket värre. Försök att vara glad och leva fullt ut med folk som får dig att må bra, var med den personen som får dig att le mest så mycket du kan. Har du inte möjligheten att träffa den personen mycket, då får du vara öppnare och göra de bästa av situationen och ta in fler i ditt liv. sköt om dig <3



2012-02-09 @ 01:14:18
Anonym

Matilda du är fin som du är! Du var fin i ditt långa hår, du är fin i kort hår också. Tro mig du ser inte ut som en kille bara för att du har kort hår. Och jag kan lovar att du är minst lika söt utan som med smink.



Blogg: http://deleryd.blogg.se/
2012-02-21 @ 19:14:37




Kommentera inlägget här!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihåg mig?

Trackback